Uw nota voortaan in een roze envelop
Famed wordt Infomedics
Als u bij ons op afspraak bent geweest, bent u gewend om de rekening van Famed te ontvangen. Famed is samengegaan met Infomedics. Alle declaraties die voor 1 juni door ons zijn ingediend worden nog door de Famed afgehandeld. Vanaf 1 juni dienen wij de declaraties in via Infomedics.
Rekeningen van Infomedics
Na uw behandeling in onze praktijk, controleert Infomedics of deze gedekt wordt door uw zorgverzekering. Dit betekent dat u alleen nog maar een nota van ons via Infomedics zult ontvangen voor dat deel van de nota waarvoor u geen aanspraak meer kunt maken op uw vergoeding binnen het aanvullende pakket van uw zorgverzekering. Een eenvoudige en gebruikersvriendelijke notaafhandeling dus!
Geen aanvullend pakket?
Mocht u geen aanvullend pakket hebben, dan ontvangt u via Infomedics een nota voor het totaalbedrag van uw behandeling.
Uw rekening betalen
U heeft 30 dagen de tijd om de rekening te betalen. Betaalt u via internetbankieren, let er dan op dat u de betaalgegevens gebruikt die op deze rekening staan (let op: dit is een ander rekeningnummer dan u gewend was!).
U kunt ook de QR-code die op de rekening staat scannen met uw mobiele telefoon. U wordt dan direct naar uw iDEAL betaalpagina geleid. Alle betaalgegevens zijn al netjes voor u ingevuld, waardoor u alleen nog akkoord hoeft te geven op de betaling.
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics heeft zijn systemen maximaal beveiligd en voldoet aan alle wet- en regelgeving rondom privacy. Vragen over uw rekening Op de website van Infomedics vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Ook kunt u op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren of uw rekening al is betaald. Komt u er niet uit, dan kunt u op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via 036 – 20 31 900. Of bel met het hoofdkantoor van Toppodo: 043 – 321 23 86.
Uitzonderingen
Deze nieuwe wijze van nota-afhandeling geldt voor de meeste zorgverzekeraars. Enkele zorgverzekeraars, waaronder Menzis/ anderenzorg, DSW, Stad Holland, END/Salland en Azivo vormen hier helaas nog een uitzondering op. Van hen ontvangt u een nota
thuis voor het totaalbedrag van uw behandeling. Deze nota kunt u daarna zelf indienen bij uw zorgverzekeraar.